Wymiana koła na autostradzie – czy można i jak postępować?

Wymiana koła na autostradzie może być stresująca, dlatego warto wiedzieć jak się zachować. Ale pamiętajcie, że bezpieczeństwo Twoje i innych uczestników jest najważniejsze. Podpowiadamy, co zrobić, gdy musisz wymienić koło na autostradzie w Polsce oraz w Niemczech. 

Wymiana koła na autostradzie – co na to przepisy?

Na autostradach, gdzie prędkości aut są wysokie, istnieje specjalnie przygotowany pas awaryjny, gdzie można wymienić koło w samochodzie. Legalnie. Jego zadaniem jest umożliwienie bezpiecznego zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej, która uniemożliwia dalszą jazdę. W przypadku poważnej awarii, to na pasie ratunkowym/awaryjnym, należy oczekiwać na przybycie pomocy drogowej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, holowanie pojazdów, w tym samochodów osobowych i ciężarówek, jest na nim niedozwolone, a wyjątkiem jest jedynie pomoc drogowa, które mogą przewozić niesprawne samochody z autostrad.

Wymieniając koło na autostradzie zachowaj bezpieczeństwo

Należy jednak pamiętać o wysokim ryzyku, jakie wiążą się z wymianą koła w aucie na autostradzie. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest wezwanie specjalistycznej pomocy drogowej dostępnej na autostradach, takich jak A1 czy A2. W sytuacji, gdy zdecydujesz się działać samodzielnie, niezbędna jest wyjątkowa ostrożność.

Wymiana koła na autostradzie w Niemczech – czy można?

Przepisy dotyczące zmiany opon na autostradach w Niemczech są zbliżone do tych obowiązujących w Polsce. Gdy dojdzie do uszkodzenia opony na autostradzie w Niemczech, zaleca się zjechanie na pas awaryjny lub zajęcie najbardziej skrajnego pasa po prawej stronie.Przed rozpoczęciem wymiany opony należy zadbać o to, aby włączyć światła awaryjne, założyć kamizelkę odblaskową oraz ustawić trójkąt ostrzegawczy 100 metrów za pojazdem.

Dodaj komentarz